ART DIRECTION

Formgivning / Art Direction / koncept
UTMANING

Att skapa en visuell identitet är aldrig enkelt. Vare sig det är ett helt nytt företag eller ett företag som har hållit på länge. Att hitta ett formspråk som uttrycker ditt budskap och stärker ditt varumärke är knivigt. Vad som gör det än mer komplicerat är att det nu ska hålla för inte bara web och print utan även pods, pads och andra mobila enheter. Arbeta med webfonts eller välj klassiska snitt, sökmoteroptimera eller tv-annonsera, bokstavslogotype eller en identitetssymbol, med eller utan tagline? Det finns mycket att tänka över.

PROCESS

Genom att ta utgångspunkt i varje enskild firma och utifrån dens förutsättningar och förhoppningar kan jag med min bas som sträcker sig från konstnärliga installationer, via reklamfilmer och digital bildbehandling skräddarsy lösningar över mixade mediaformer. Med en förståelse för ny teknik och sociala medier kan vi tillsammans skapa en profil som inte bara är en logotype eller en hemsida utan en grafisk profil. Om det sedan är som ett tidningskoncept, produktkatalog eller en corporate branding, det är det bara du som kan avgöra.

RESULTAT

Ovanför kan delar ur min grafiska portfolio ses. Tidigare har jag arbetat både inhouse och frilans som artdirector och har under min färd gjort arbeten åt bland annat Statoil, Folksam, Scania, Procordia Foods, Unilever med flera. Jag ritade bland annat den vektoriserade upplagan av Telias surfzon, gjorde ett barnförkläde till Milda som producerades i över 100 000 exemplar samt var med och vann SBPRs pris för bästa promotion kampanj som designer för Wackes AB. Är du intresserad av att se mer av mitt grafiska arbete eller träffas för en kaffe?

Gå direkt till kontaktformuläret utan att passera gå  →